Renovace laku a go motoru Jawy 23 Mustang 2007-2011
Typ motorky - Jawa 23 mustang
Rok výroby - 1981
Jawa 23 Mustang rok 2009. Asi každý zná tuto motorku, ale asi jinak než by měla vypadat. Většinou je to rezavej střep který má jen vysoké otáčky, je líná a při zařazení dalšího rychlostního stupňě je línější a línější. Každý si určitě udělá nějakou tu úpravu která stejně vzhledu a výkonu vůbec nepomůže, naopak vypadá a jede ještě hůř. Já nepatřím mezi ty co touží po originále tak aby vypadal jako když se tyto Jawy vyráběly. Mám svojí inspiraci svoje nápady a tím také svého originálního Mustanga takového jakýho nemá vůbec nikdo. TO JE PRO MĚ ORIGINALITA !.
TUTO MOTORKU JSEM KOUPIL V ROCE 2007 Stála mě 1000 Kč s techničákem a s pojistkou. Asi každý tuší že za takové peníze je to dobrá koupě, ale motorka co se týče vzhledu a výkonu nic moc. Určitě dobré 2 roky nejezdila vše bylo zarezlé a motor neskutečně zasraný a také nepojízdný. Po 2 týdnech byla motorka v provozu na naučení stačila. Jediná špatná věc byla že neměla dobrý výkon. Poté přišla zima motorku jsem celou rozebral vyčistil do plechu všechno zbrousil a dal nový lak. Motorka byla celá do černa s bílímy pruhy, byl jsem spokojený, vypadala určitě lépe než před tím, motor byl také v pohodě. Další zimu jsem motorce dal další lak černostříbrnou poté další černozlatou, poté zase zpátky na černostříbrnou. Několikrát za rok jsem motorce vymýšlel nový a nový vzhled. Také i mnohé jiné úpravy oprava a výměna některých dílů jako například bowden zadní brzdy a jiné drobnosti. Pořád mi to nestačilo a pořád to nebylo ono. Následoval rok 2010 motorku jsem rozebral, do plechu zbrousil a dal nový lak černomodrostříbrnou kostra, blatníky na černo, doplňky na modrou a stříbrnou. následovalo GO motoru. Do motoru přišly nové pístní kroužky, ferodo lamely, mezilamelový plech, nové gufera, nové ložiska, nový segment startovací, přišlo tam jiné řazení a jiná přední rozetka, motor byl také přetěsněn. Poté motorka vypadala určitě lépe ve fotoalbumu jsou fotky motorky jak postupně vypadala není tam úplný začátek nebylo jak fotit ale něco tam se tam najde. Motor byl tedy naprosto v pořádku. Chvilku to trvalo než se pořádně zajela ale potom to bylo svezení. Naprosto výborný výkon krásně táhla a měla výborný zvuk, čím větší byl rychlostní stupeň tím motorka měla vyšší zvuk, žádné chcípání jela krásně. Motor jsem tedy nechal být a v roce 2011 následovala poslední úprava, do posledního jedinného šroubku jsem mustanga rozebral do poslední detailu všechno vyčistil, promazal, zbrousil a vše natřel štetcem do posledního detailu všechno poopravil na kryt řetězu jsem dal modré plameny, všechny bowdeny dal na modrou barvu, které nejsou natíráné ani stříkáné mám svojí metodu. Všechny bowdeny jsem dal totiž nové byla by škoda je natírat nebo stříkat. Ráfky kol byly už od koupě moto ve špatném stavu vše zarezlé a nešlo stím nic udělat, jen zbrousit a natírat. Ráfky jsou stříbrné a dráty modré. Modré jsem dal i některé doplňky jako kabel fajfky, páčky, krytky a jiné.. ve fotoalbumu najdete složku mé zatím poslední úpravy zatím jen část ale v nejbližší době se jí chystám dodělat. Tento rok jsem jí obohatil těmito díly. Nový všechny bowdeny (lanka) nová řetězová sada zadní věnec rozety, ložiska, přední rozetku a řetěz, nové manžety na přední stupačky, manžety na přední tlumiče, nová páka zadní brzdy, nové koleno výfuku, nový kohout nádrže a také jsem dal jinou nádrž z důvodu že ta původní byla na pravé straně trochu promáčklá a jiné drobnosti. Určitě sem dám fotky po celkové renovaci tak snad jsem vám aspoň trochu napomohl k nějakým nápadům a úpravám, jinak při nějakých dotazech vyhledejte v seznamu Chat a na dotazy a otázky rád odpovím. René Vostárek (Mustang)